Perancangan Explainer Video Universitas Ma Chung Sebagai Inovasi Media Promosi
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v2i2.319Kata Kunci:
Universitas Ma Chung, explainer videos, branding.Abstrak
Along with increasingly intense competition between universities in particular private universities. A university must have an branding of good and always trying to improve and maintain it. Universitas Ma Chung is an university located in Malang, East Java has made efforts increased promotional activities but the selected strategy still belongs to the public. The use of a common promotional strategy as done by other universities make positioning the Universitas Ma Chung becomes less strong. Explainer videos are a most attractive media in explaining about who or what is being worked on and promote a business at a time. Through the explainer videos, Universitas Ma Chung will be facilitated in the activities of promotion and branding. A method of designing explainer videos using qualitative approaches include discovery, script, storyboard, animation, and delivery. The results of the design produce alternative media promotion explainer videos-shaped with the aim of increasing awareness of Universitas Ma Chung.
Unduhan
Referensi
Kotler, P & Keller, K, L. (2006). Marketing Management. Chicago: Prentice-Hall.
Hardr. (2010). Perguruan Tinggi Haru Memiliki Branding Hadapi Persaingan.ANTARNEWS.
Surachman, SA. (2008). Dasar-Dasar Manajemen Merek: Alat Pemasaran untuk Memenangkan Persaingan. Malang: Bayumedia Publishing.
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.