DESAIN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS ANDROID STUDI EMPIRIS MATA PELAJARAN JAVA
Keywords:
Media Pembelajaran, Android, Bahasa Pemrograman JavaAbstract
Tujuan penelitian pengembangan desain media pembelajaran berbasis android studi empiris mata pelajaran ini adalah tetap dapt dijalankan bersamaan dengan media pembelajaran yang sebelumnya, sehingga penyampaian ilmu kepada para siswa lebih menarik, inovatif dan kreatif, hal ini dapat mengurangi tingkat kejenuhan atau kebosanan siswa dalam menerima matapelajaran. Model pengembangan yang digunakan mengacu pada model pengembangan ADDIE yaitu analysis, design,
development, implementation, dan evaluation. Hasil pengembangan berupa aplikasi android yang memuat materi mata pelajaran java, soal quiz beserta hasil nilai yang didapatkan.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Upon acceptance for publication, authors transfer copyright of their article to Jurnal Ilmiah Teknologi Informasi Asia. This includes the rights to reproduce, transmit, and translate the material in any form or medium.
While the editorial board endeavors to ensure accuracy, they accept no responsibility for the content of articles or advertisements. Liability rests solely with the respective authors and advertisers.
Website material is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0). Under this license, users are free to share and adapt the material for any purpose, including commercial use, provided license terms are met. These freedoms are irrevocable by the licensor under such conditions.